szwedzkiereminiscencje

200 mil do domu-audio

In Ksiazki on 7 Grudzień 2010 at 11:42

 

Sheila Burnford / The Increadible Journey / czyta Megan Follows

 

 

Pierwszym filmem w moim zyciu bylo Zólte psisko – mialam wtedy piec lat. Nastepnym bylo 200 mil do domu i musial na mnie zrobic wielkie wrazenie, poniewaz pamietam fragmenty do dzis. Zwlaszcza porywajaca walke kota z nurtami wartkiej rzeki. Bawilismy w rodzinie, ze moja mama, zwana i tak w domu Kotem to syjam, mlody larbrador to rzecz jasna bylam ja, zas ojcu przypadla rola przywódcy stada, starego bullteriera. Zabawa ta trwala jakis czas – wiec film musial talze przypasc do gustu moim rodzicom.

Audiobook pozyczalam, jak zwykle, w pospiechu i ani nie przeczytalam tekstu na koszulce. Nawet poczatek, wysluchany na spacerze, nie pozwolil mi sie zorientowac w sytuacji – dopiero pózniejsze fragmenty to byla przyslowiowa eureka. Jakby nie bylo, szczescliwy traf, ze siegnelam akurat po te pozycje w bibliotece. W czasie gotowania i prasowania przezywalam na nowo przygody malowniczej i dzielnej trójki, a nieodlaczne lzy usztywnialy kolnierzyki i doprawialy sosy. Ta ksiazka wzruszyla mnie tak samo jak w dziecinstwie i wzruszy pewnie kazdego, kto kocha zwierzeta.

Nie bede streszczac, gdyz pewnie wiekszosc widziala film (podobno byl remake w latach dziewiecdziesiatych). Zreszta to tylko trzy krazki – warto sprawic jako prezent gwiazdkowy dla calej rodziny. Ciekawostka dla milosników Ani z Zielonego Wzgórza: Megan Fellows, aktorka czytajaca The Increadible Journey, wcielala sie dwukrotnie w role Ani.

  1. Nie wiem, jak to możliwe, ale nie znam tej opowieści😦 Sądziłam, że większość psich historii jest mi znana, bo od dziecka się w nich zaczytuję. Będę musiała nadrobić zaległości.
    Nazwisko lektorki wydało mi się znajome i zastanawiałam się skąd. Faktycznie, to Ania🙂 Która nota bene całkiem nieźle poradziła sobie z rolą.

    • to taka ladna historia napisana jeszcze przed inwazja kreskówek disneya – dla milosników czworonogów lektura obowiazkowa

      • piekny film, mam go na kasecie vhs ale nie działa juz ona :9 wszędzie go szukam ale nikt go chyba nie ma i igdy go nie zobacze😦 najlepszy film na swiecie dla wszystkich!!!

      • moze jeszcze uda ci sie kiedys znalezc film na DVD? dla mnie to film, kt mozna ogladac wiele razy. przy sluchaniu ksiazki plakalam w tych samych miejscach co na filmie – jeszcze jako dziecko

Skomentuj

