szwedzkiereminiscencje

Tym razem polskie reminiscencje

In Polskie refleksje on 19 Sierpień 2010 at 20:54
Kto? Ja na wakacjach w PL
Najlepsza pamiatka Zasuszona kocanka i lawenda znad Bugu
Nalmilszy zwierzak Terier szkocki Tymek
Cud nad Wisla Koncert i jam session zespolu Workoholics
Najbardziej mi się podobalo Wiara w lepsza przyszlosc i energia miejsca
Najmniej mi się podobalo Mentalnosc niektórych mieszkanców
Najprzyjemniejsze Serdecznosc, goscinnosc i poswiecony mi czas
Nieustanne zdziwienie Ze tez tyle można rozmawiac przez telefon?!
Kulminacja kulturalna Przedstawienie teatru Jandy na pl.Konstytucji
Najlepszy film Wim Wenders, Spotkanie w Palermo
Najglupsze pytanie Co sobie KUPILAS?
Najlepszy zakup Dwa kapelusze na Manhattanie w Siemiatyczach
Najlepsze jedzenie Owoce i fasolka
Niespodziewanie dobre wrazenie Warszawa
Najlepsze muzeum Muzeum Powstania Warszawskiego
Najpiekniejsze wnetrze Odnowione mieszkanie w starej, krakowskiej oficynie – piekne belkowanie oraz kamienny portal, kwiaty na podwórku i czerwony dywan na góre
Najgorsi fachowcy Budowalncy u mojej kolezanki – ci sami budowlancy zajmuja 45% rynku w SE i maja znakomita opinie. Jak to możliwe?
Pains in the ass Zaczynanie dnia od “wszyscy Szwedzi sa glupi”, warszawski sasiad oznajmiajacy “wszyscy z Krakowa są glupi”, a poza tym muchy, komary i trenujace ladowanie helikoptery oraz niekonczace się rozmowy o polityce
Odbyte choroby Obtarta stopa, letnie przeziebienie i odbita pieta
Ulubione miejsce w Krakowie Fontanna na placu Szczepanskim
Odwiedzone sanktuarium Swieta Góra Grabarka
Napoilo mnie zgroza pytanie przepojone pycha i pogarda: Czy w SE zyje się lepiej niż w PL? Tzn. czy tam tez widac tylu BIEDNYCH?
  1. Świetna relacja, a do tego obejrzałam sobie zdjęcia, co dało mi jeszcze pełniejszy obraz Twoich wakacji.
    Fontanny na Placu Szczepańskim nie pamiętam, przy najbliższej bytności w Krakowie muszę braki nadrobić.
    Współczuję nieprzyjaznego sąsiada! Mam nadzieję, że kontuzje i przeziębienie są już tylko historią.

    • lirael – zagoilo sie na mnie niczym na przyslowiowym psie i stalo sie tylko malowniczym wspomnieniem (na letnich koloniach lamalam zazwyczaj palec od nogi). fontanna w krakowie j zupelnie nowa i jak wszystko nowe w moim miescie, wzbudzila tzw.kontrowersje. widac ja na zdjeciu – taka kolorowa po nocy. mnie niezwykle zachwycila, bo nareszcie „wyszla” architektura placy szczepanskiego z odnowionym teatrem starym. posiaduja przy niej krakowianie (choc nie tylko) – podczas gdy rynek glowny zawlaczyli turysci i komercja

  2. Wielkie dzięki! Tego mi było trzeba:)
    Lubię czasem podsłuchiwać rozmawiających emerytów na ławeczkach (a co!);) Pani kochana, czego to można się dowiedzieć! Nic tylko nagrywać;) Choć na dłuższą metę to ciężkostrawne.
    Garbarka jest fantastycznym miejscem. Religijna nie jestem, ale miejsce zrobiło na mnie ogromne wrażenie.

    • tez potraktowalam grabarke (sama widze, ze bylam zle napisalam, zaraz poprawiam) b powaznie. zarowno przy niej, jak i niebieskiej cerkwi pilam wspaniala wode zrodlana (dobra na wszytskie dolegliwosci). w srodku kupilam sobie i kuzynce po swieczce i zapalilysmy na intencje. w srodku, niestety, nie wolno robic zdjec. no i te krzyze wotywne wkolo – zrobily na mnie duze wrazenie jako namacalny dowod sily prawoslawia w PL
      a rozmow roznych ludzie takze lubie nasluchiwac…😉

  3. O, tak krzyże w Garbarce to niezapomniany widok. Tzw. ściana wschodnia w Polsce ma w ogóle dużo atrakcji, gdyby to dobrze wypromować, to na pewno turystyka zagraniczna by kwitła;)

    • dlatego koniecznie chcialam jechac tam teraz, poki jeszcze pusto. i tak cala warszawa sie tam buduje – ale na cale szczescie ich nie widac. poza resztkami pieknej zabudowy drewnianej wystepuje wrecz monumentalna architektura barokowa kosciolow itp – widac po nich swietnosc i rozmach
      nie znosze miejsc, gdzie „wszyscy” jezdza i dla mnie te tereny nadbuzanskie byly bardziej egzotyczne iniz wyprawa do pigmejow

Skomentuj

